عاشورای سبز رنگ سرخی گرفت

در ماه حرام، در عاشورای حسینی، عاشورای سبز ملت ایران رنگ خون به خود گرفت. اعراب بدوی هم بر اساس سنت دیرین شان جنگ و خونریزی را در این ماه مذموم می شمردند، سنتی که بعد از اسلام هم تداوم یافت اما در نهم و دهم محرم الحرام سال شصت و یک هجری قمری این رسم دیرینه با ریختن خون فرزند پیامبر اسلام توسط یزید ابن معاویه شکسته شد که برای او و یارانش ننگ ابدی ببار آورد.
اما امروز در تهران، تبریز، نجف آباد، بابل، شیراز، مشهد، گیلانغرب و بسیاری از شهرهای ایران واقعه ای تکان دهنده رخ داد که ابعاد این فاجعه طی روزهای آتی بیشتر برملا خواهد شد. طبق اطلاعیه خود نیروی انتظامی تا ساعت ده شب دهم محرم(ششم دیماه۸۸) پنج تن به ضرب گلوله کشته شدند. خبرهای دیگری حاکی از شهادت چهار تن در تبریز است. خبرهای تکمیلی بی شک به اطلاع ملت ایران خواهد رسید این فاجعه چیزی نیست که بتوان انکار یا از ابعاد تکان دهنده اش کاست.
بر اساس خبرهای منتشره خواهر زاده میرحسین موسوی منتخب میلیون ها ایرانی امروز در فلکه ی دوم صادقیه به شهادت رسید. در ذیل اخبار مرتبط و پیام تسلیت خانواده بهشتی را می خوانید:
پیام تسلیت خانواده شهید بهشتی به میرحسین موسوی
جنبش راه سبز (جرس): خانواده شهید بهشتی در پیامی به شهادت رسیدن خواهرزاده میرحسین موسوی در مراسم ظهر عاشورا را تسلیت گفتند. متن این پیام به شرح زیر است:
حضور محترم جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
شهادت خواهرزاده حضرت عالی شادروان سید علی حبیبی موسوی خامنه را به شما و بازماندگان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای خانواده صبر و بردباری مسئلت داریم.
خانواده شهید آیت الله دکتر بهشتی
موسوی در بیمارستان ابن سینا است
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سید علی حبیبی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی در جریان درگیریهای امروز تهران به شهادت رسید.
پیکر این شهید 34 ساله اکنون در بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه است.
گفته می شود که جمع زیادی از شهروندان تهرانی در حال حرکت به سمت این بیمارستان هستند. میرحسین موسوی نیز از ساعتی پیش در این بیمارستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با سپاس از ابراز دیدگاه تان