در بهار آزادی؟!

نمی دانم درباره ی این روزها، این هفته ها و این ماه ها، اگر از آنچه در این سال ها بر ما گذشت علی الحساب صرف نظر کنیم، چه باید گفت.

شعار«در بهار آزادی جای شهدا خالی» از جمله شعارهایی است که بالافاصله بعد از سقوط نظام پادشاهی در راهپیمایی ها بر فضای میهن اهورایی مان طنین انداز بود. اکنون سی و یک سال از آن روزها، هفته ها و... می گذرد و در سالروز سی ویکمین «بهار...» حوادث بگونه ای در حال رقم خوردن است که باید بگویم در بهار آزادی جای روزنامه نگاران، اندیشمندان، فعالان سیاسی- اجتماعی و... خالی!

«حکایت غریبی ست نازنین...»! ، بی شک «دستگیری های مناسبتی» گره ای از کار فرو بسته ی عاملان و فاعلان وضع موجود نخواهد گشود اگرهم برخی از اساس ، هرگونه گره ی فرو بسته و یا «بحران» را منکرند پس دیگر این بگیر و ببندها برای چیست؟ اینهمه تهدید و خط و نشان کشیدن با کدام هدف صورت می گیرد؟ برای به هراس انداختن مخالفان و معترضان؟ مگر نشنیده اند «هر که بیشتر تهدید کند بیشتر در هراس بسر می برد»؟

تصاویری که مشاهده می کنید فقط تصور معدودی از شریف ترین اقشار جامعه یعنی روزنامه نگاران است . اکنون ده ها روزنامه نگار دربند به سر می برند اعمال این مشی، میهن مان را در صدر کشورهایی قرار داده که «زندان روزنامه نگاران» نام گرفته اند زهی تاسف!

به عنوان یک روزنامه نگار سابق و وب نگار لاحق خواستار آزادی فوری و بی قید نه فقط همکارانم، بلکه همه ی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستم. رشته تحصیلی ام جغرافیاست از اینرو تا حدی با نقشه آشنایی دارم لذا بد نیست نصیحتی کهن را گوشزد کنم، «حاجی» این ره نه راه کعبه که ره به ترکستان است، «ترکستان» در ادبیات ما اسم مستعار قهقرا و همان جایی ست که هیچ کسی دوست ندارد بدانجا برود و اغلب، کسانی که گوش به نصایح ناصحان نمی سپارند از آن وادی حیرت و وحشت سر درمی آورند البته در این نتیجه گیری، مورخین با ادبا هم نظر هستند!

۲ نظر:

  1. ناشناس۷:۴۸:۰۰

    سلام
    روز 22 بهمن ما بیشمار بودیم.
    شما کجا بودید؟
    در بیشه خواب بودید؟

    پاسخحذف
  2. مصطفی۱۴:۴۰:۰۰

    در روز 22 بهمن که شماها تو خونه هاتون لالا به سر می بردن همه ی ملت ایران دیدن که کی بیشتر بود آخر شب هم که شما ها بیدار شدینو دیدین ما بیشتریم باکمی استفاده از ابزار های فتو شاپ و 4تا تلفن بی خودی به اونور آبی ها و ... سر خودتون رو شیره بد جوری شیره مالیدین واقعا که خنگین .
    در ضمن ما مثل شما ها گدا هم نیستیم که با ساندویچ و اینجور چیز ها خودمون رو به آب وآتیش بزنیم اگرم الان در حال گدایی نیستی بیا یه 7تایی بهت ساندویچ بدم .

    بدبخت ها

    پاسخحذف

با سپاس از ابراز دیدگاه تان